ENDELIG!

mandag 11. januar 2010

Dagens andre innlegg, og jeg har fremdeles ikke kommet til det jubel-innlegget jeg har tenkt å skrive når jeg har vært flittig og skrevet dagens kvote på romanen min. Jeg har begynt å skrive videre på den historien jeg holdt på med til NaNoWriMo, som Å. har spurt etter. Jeg har funnet ut at jeg ikke gidder å skrive inn endringene nå med en gang, ettersom det er så mye styr - jeg putter de heller inn når jeg skal redigere. Nå fortsetter jeg der jeg slapp og skriver som om jeg allerede har endret det jeg skal. Det er mye morsommere.

MEN.

Det er ikke derfor jeg skriver. Jeg har nemlig endelig fått studielån inn på konto. Etter å ha betalt regninger med lønnen, som jeg fikk for noen dager siden, var kontoen nesten tom igjen. Så dette er litt deilig. Nå skal jeg tilbakebetale det jeg skylder folk, i hovedsak min kjære eldstebror som har betalt for nesten alle julepresangene jeg kjøpte i år, og Å.

Det er deilig å kunne slutte å bekymre seg for penger. Jeg har knapt gjort annet den siste måneden, og det har vært slitsomt. Heretter skal jeg være forsiktig med pengene. Januar-lånet er jo ekstra stort, og denne gangen forsvinner ikke så mye ut til London-tur. I august reiste jo jeg og Å. til London, med dertil STORE ekstrautgifter. Ikke bare fly og hotell, men restaurant- og kafébesøk, musikaler, kleskjøp (jeg måtte jo ha noe å gå med selv om flyselskapet hadde rotet vekk bagasjen min), store bokkjøp og så videre. Når jeg tenker på at jeg i tillegg betalte flere tusen for språkkurs et par uker senere er det ikke rart at alle reserver ble tømt. Men for all del, jeg angrer ikke. Jeg hadde utrolig godt av den London-turen, og hadde det utrolig gøy. London-tur med Å. slår det meste, og det var verdt hver krone og enda litt til.

Jeg skal fortsatt betale språkkurs denne måneden, HVIS det blir nok elever (og det håper jeg da), men likevel. Alle regninger er betalt, utenom noen små; det ble betalt med lønnen jeg nettopp fikk (det er derfor det ikke er noe igjen av den). Snart skal jeg slutte å betale fjernsyn også, annet enn lisens. Jeg har vært flink og sagt opp RiksPakken jeg abonnerer på. Det er 2 måneders oppsigelsestid, men de har visst fjernet tilgangen min allerede. Jaja. Ikke at jeg ser så mye på TV uansett, og det er bra med alt man sparer. Det jeg bruker på TV kan jeg bruke på restaurantbesøk (sushi, for eksempel) eller kino i stedet for.

Nei, nå har jeg visst snakket meg bort. Jeg må egentlig på butikken og kjøpe noe mat, og så skal jeg slappe av og bli frisk.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.