Hjeeeelp...

lørdag 6. mars 2010

Som jeg har nevnt en del ganger før, holder jeg på med WriYe (Writing Year) i år, men har ikke skrevet på lenge. I det hele tatt har jeg siden januar fortrengt at jeg har holdt på med det. I korte drag skal jeg skrive 1 million ord i løpet av året, noe som blir ca 2740 ord per dag. Heldigvis teller oppgaven også.

I dag åpnet jeg for første gang på langt over en måned filen hvor jeg registrerer hvor mye jeg har skrevet. Hva kan jeg si, annet enn at jeg fikk bakoversveis?

Jeg er nå 126639 ord på etterskudd, noe som betyr 3161 ord per dag resten av året.

Når jeg faktisk skriver det ned ser jeg at det ikke er så ille, selv om jeg hater å være på etterskudd. Etter mai kan jeg bruke all fritiden min til å skrive om jeg vil, siden oppgaven leveres i mai. I januar lå jeg på et gjennomsnitt på ca 4-5000 de dagene jeg skrev, og da skrev jeg ikke hele dagen. Bare nesten.

Planen er å ha helgene fri for skolearbeid, og da kan jeg jo bruke dem på å skrive. Men fytti grisen, 126000 er mye. For å si det sånn, 23000 ord er 44 sider (riktignok med en del dialog og sideskift ved hvert nye kapittel, men likevel). Det vil si at 126000 ord blir ca 237 sider. A4-sider.

Nei, ikke mer klaging nå. Jeg har vært flink og gjort litt skolearbeid i dag, og nå skal jeg skrive. Eller spille data. Eller bare sløve.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.