Mat, mat, mat

fredag 26. mars 2010

Det er utrolig hvor mye mat man kan stappe innpå når man er godtesyk. Ikke for det, jeg har stappet innpå en hel, stor plate med Helnøtt også. Så mye var de forsettene verdt, gitt... Uansett, når kjøleskapet er fullt av grønnsaker og man er nødt til å spise eller kaste alt innen mandag formiddag, er det vanskelig å få dårlig samvittighet også.

Jeg har nettopp hatt min andre middag i dag. Jeg hadde liksom ikke tenkt at dette skulle bli noen matblogg, men jeg vil jo gjerne dele oppdagelsene mine. Jeg, som egentlig "ikke likte" å lage mat, har jo oppdaget hvor gøy det er å stå på kjøkkenet og finne opp mye middagsretter. Etter at jeg begynte å skulle leve litt sunnere skjøt det virkelig fart, spesielt etter at jeg merket hvor mye energi jeg fikk av å spise riktig mat.

I dag bestemte jeg meg for endelig å prøve asparges. Bortsett fra på Escalon, en tapasrestaurant som er en av de absolutte favorittrestaurantene mine, har jeg egentlig aldri spist asparges. Men som jeg leste på nettet nettopp er det faktisk en av de sunneste grønnsakene man kan spise, så det er jo på tide. Denne gangen ble det kyllingfilet skåret i strimler, stekte grønnsaker (gulrøtter, squash, sopp og løk) og dampet asparges. Nam!

Litt morsomt å tenke på at dette er samme person som var vegetarianer i flere år som liten (jeg likte ikke kjøtt) og som stort sett levde på poteter og saus til middag. Etter det spiste jeg omtrent bare kjøtt. Kanskje ikke så rart jeg egentlig ikke liker poteter, i hvert fall ikke kokte poteter, nå for tiden?

Nei, nå skal jeg slutte å mase så mye om mat. Det trenger jo ikke gå ut over dere at jeg knapt klarer å tenke på noe annet... ;)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.