Merkelig

søndag 16. mai 2010

Merkelig hvor mye futt det ble i meg etter at jeg bestemte meg for å søke om mer tid på oppgaven. Jeg har nå vært hos legen og fått attest (pga jobb kom jeg over tre timer etter at kontortiden hennes offisielt var slutt, og kom meg ikke derfra før godt over en time etterpå), så nå er det bare å skrive ferdig søknad og sende den avgårde.

I går bestemte jeg meg plutselig for å rengjøre kjøkkenet, siden det har vært katastrofeområde i ukesvis nå, og brukte hele kvelden på å skrubbe alt som skrubbes kunne. I dag har jeg vasket og ryddet stua, badet og gangen, har fått system i sakene og nyter synet av tomt gulv og en vaskemiddellukt som er svak nok til at jeg ikke reagerer på den, men akkurat sterk nok til at det lukter rent.

I tillegg har jeg handlet inn mat for nesten en uke fremover, så nå har jeg ingen unnskyldning til å hamstre snop på butikken. Handleliste funket veldig fint, og for første gang på årevis spiser jeg jevnlige, sunne måltider og et kjøleskap fullt av grønnsaker. Jeg føler meg nesten litt huslig!

Som om ikke alt DET var nok, har jeg hatt litt flaks også. For et par måneder siden skulle jeg skifte blekkpatron i skriveren, men det funket overhodet ikke - det er visstnok en feil med enkelte HP-patroner som gjør at det rett og slett ikke kommer blekk ut. Jeg har gått i ukesvis nå og samlet tiltakslyst til å gå på Clas Ohlson og kjøpe ny, men i ryddesjauen oppdaget jeg plutselig en uåpnet blekkpatron i en skuff. Jeg kan overhodet ikke huske at jeg kjøpte den, men det må jeg jo ha gjort, så nå fungerer skriveren så fint som bare det og skriver ut japanskleksen min.

Apropos japansklekse har jeg nå begynt på repetisjonskurs (repetisjon av siste delen av kurset så vi henger mer med når vi begynner på kurs 5+6) og gleder meg. Første kurskveld var sist onsdag, men da var jeg syk, så jeg holdt meg hjemme. I tillegg var jeg midt i å bestemme meg for om jeg skulle satse på å få ferdig oppgaven eller søke om utsettelse, så jeg klarte egentlig ikke å konsentrere meg om noe heller. Men nå er jeg frisk, og noenlunde til stede mentalt, så nå er det pugging og lekser og atter pugging. Og oppgaven, selvfølgelig!

Nå skal jeg se litt på japanskleksen, spille litt Sims 3, og så skal jeg tilbake til min kjære Agatha Christie-bok som jeg har kost meg med i dag. Jeg kom ikke engang på å slå på datamaskinen før klokken hadde blitt ni, midt oppi lesingen og all ryddingen. Hva har skjedd med meg?

Ha en fin 17. mai!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.