Går det an...

fredag 30. juli 2010

Denne uken måtte jeg ta System Recovery på den bærbare pcen min, noe som innebærer at den blir tilbakestilt akkurat slik den var da jeg fikk den, og at alt som ikke var der, ble slettet. På forhånd passet jeg på å skrive ned alle lisensnøkler og backe opp alle programmer jeg visste jeg trengte.

Så var det språkprogramvaren, da. Jeg har ett for japansk, ett for koreansk, og ett for italiensk. Det for japansk, stort som det er, var temmelig dyrt. I mailene jeg fikk da jeg kjøpte det, stod det linker til en nettside hvor man kunne laste ned programvaren på nytt. Jeg gikk inn på siden, sjekket at jeg fant nedlastingslinkene og at jeg kunne logge meg inn... men jeg glemte å sjekke at nedlastingslinkene faktisk virket.

Nå, etter at alt er reinstallert og språkprogramvaren var det siste som gjensto, oppdaget jeg selvfølgelig at nedlastingslinkene bare virker i 30 dager etter kjøpsdato. Det er MYE lenger siden jeg kjøpte det enn det. For å si det veldig mildt er jeg litt sur på meg selv akkurat nå... Jeg skulle gjøre en innsats og virkelig pugge japansk fremover for å unngå å henge etter når japanskkurset begynner igjen. I tillegg kjøpte jeg alle språkkursene på tilbud, så de er ganske mye dyrere nå...

Jaja. Jeg får sende dem en mail og høre om det går an å gjøre noe...

Edit: Jeg fant akkurat ut at det går an å bestille backup-cder til det jeg har bestilt. Det koster riktignok 10 dollar per ordre (jeg har tre forskjellige) pluss frakt, men det er mye mindre enn 170+60+60 dollar, i hvert fall!

Edit nummer 2: Snakk om kundeservice! Jeg sendte dem mail for å spørre om backup-cdene, og så fikk jeg til svar at siden alle produktene fortsatt var til salgs hos dem, skulle de sende meg nye filer til alle de programmene i løpet av dagen. Wow! Lettet nå... :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.