75%

mandag 25. oktober 2010

Av og til irriterer jeg meg over måten jeg skriver blogginnlegg på, spesielt når jeg ikke har tid til å gjøre det ferdig og må skrive siste rest senere, ofte dagen etter. Jeg skriver en del hvor jeg er og hva jeg gjør på, men når jeg skal gjøre ferdig innlegget senere kan jeg jo ikke beholde den delen. Jeg kan jo ikke skrive NÅ at jeg er på jobb, når jeg faktisk har fri.

Uansett.

I går nådde jeg den nest største milepælen i oppgaven. 75%. Faktisk er det så nøyaktig som det kan få blitt, jeg sluttet midt på siden. Ikke nok med det, men de siste tre sidene har vært de aller vanskeligste i hele oppgaven, så å klare å skrive såpass (selv om jeg satt grusomt lenge på kontoret i går, jeg SKULLE komme til 52,5 sider før jeg ga meg) er jeg storfornøyd med. Nå er det bare 17,5 sider igjen. De skal inneholde to forholdsvis greie kapitler (antikausativkonstruksjoner i forhold til andre konstruksjoner - kausativ, passiv, middle voice...) samt konklusjon, og er ikke så vanskelig. I tillegg har jeg hoppet over noen deler tidligere som jeg må skrive ferdig. Så det ser lyst ut! Jeg skal sende inn utkastet til veilederen min senest 2. november og skal prøve å ha mest mulig ferdig til det.

I dag har jeg faktisk hatt helt og fullstendig fri. Jeg skulle egentlig jobbe litt med oppgaven, men siden jeg jobbet så mye med den på søndag (som egentlig er oppgavefri) og jeg manglet alt som heter motivasjon i dag, tenkte jeg at jeg skulle unne meg fri i dag. Så i dag sov jeg lenge - våknet ikke engang før kl. 13, noe som er uvanlig. Jeg var dønn sliten etter den utrolig lange dagen jeg hadde i går - reiste hjemmefra kl. 0700 og kom tilbake kl. 2330.

Likevel føler jeg at jeg har vært flink i dag. Jeg har god samvittighet for mine huslige plikter ettersom skittentøyskurven min nå er tom. I tillegg har jeg trent. Det ble nok litt i overkant mye trening, men men. Først en time med trenings-DVD og så ut på joggetur. Hvem hadde trodd at jeg skulle våge meg ut på det? Riktignok ble det gåing mesteparten av runden rundt Tveitavannet, men det ble da litt jogging også. Til å være første joggeturen siden videregående er jeg fornøyd. Det var faktisk overraskende gøy!

Nå slapper jeg av og grubler på hva jeg skal spise. Jeg har spist altfor lite i forhold til treningen i dag, selv om jeg har spist jevnt gjennom hele dagen. Sånn blir det når man trener hardt en dag... Jeg har spist både frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommåltid i dag og er fortsatt bare på litt mer enn halvparten av det jeg skal ha. Det er en av fordelene med å følge et program for å gå ned i vekt - jeg holder mer styr på hva jeg spiser, så for en gangs skyld klarer jeg å spise sunt og regelmessig i stedet for å gå halve dagen uten mat og så spise alt mulig usunt.

Ikke at jeg skal bli til noen helsefrik!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.