Travle tider

søndag 17. oktober 2010

De siste dagene har jeg tatt igjen for litt usosiale tendenser og truffet gode venner. Torsdag hadde jeg besøk av Å. etter jobb - vi så Streetdance (digger den filmen) og Prince of Persia (digger den filmen også) og laget hjemmelaget pizza. (Nam!) Fredag var det L. som var på besøk, og vi laget lasagne med hvitløksbaguetter og salat. (Dobbeltnam!) Det er utrolig gøy når man ikke har hatt kontakt så godt som på årevis (vi har vel truffet hverandre et par ganger etter at vi sluttet på videregående), men så, når man først treffes igjen, virker det som om man aldri mistet kontakten i det hele tatt. Det er ingen man får så merkelig humor sammen med som de man har gått på internatskole med, men det er få ting som er så herlig som det. I forgårs så vi La Vita É Bella, som er en helt nydelig film ("buon giorno, principessa!"), og Stardust, som jeg endelig har kjøpt på DVD og som er en helt fantastisk film. Den er ganske annerledes enn boken, men jeg liker faktisk begge to. Selv om jeg leste boken først, faktisk.

I går hadde jeg en ekspedisjon ut på Osterøy for å besøke M. Det er år og dag (bokstavelig talt) siden sist vi møttes, selv om vi prates jevnlig på Facebook, melding og MSN, så det var absolutt på tide selv om det er langt ut dit. Vi var først på fotballkamp og så Valestrand rykke opp i 3. divisjon. Det var min første fotballkamp noensinne, men det var ikke så verst. Så reiste vi hjem til M. og spiste pizza og så på TV. Jeg fikk hilst på alle dyrene hennes, som er helt fantastisk skjønne alle sammen. Det var noen nye siden sist - en chinchilla, to katter og en hund (sier litt om hvor lenge det er siden) - og de var bare så utrolig skjønne. Leopold er en herlig hund.

Det var utrolig herlig å bare sitte og skravle om alt mulig. Jeg var der nesten hele dagen - kom litt over ett og reiste halv elleve - men det virket ikke som jeg var der så lenge i det hele tatt, tiden gikk utrolig fort. Det er sjelden med venner man føler man kan prate om absolutt alt med. Jeg er jammen heldig som har flere av dem.

Nå må jeg jobbe litt, før det blir tapas og kino med Å. Gleder meg :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.