Halvveis

mandag 8. november 2010

For en dag!

Hvis det er noen som leser denne bloggen som ikke har fått med seg at det er NaNoWriMo, hvis det er mulig, så er det altså det. Målet er å klare å skrive en roman på minst 50 000 ord i løpet av November. I fjor klarte jeg det på sånn omtrent en uke.

I år fikk jeg en noe vanskeligere start. Jeg hadde pløyd på og skrevet 15000 ord, da jeg måtte krype til korset og begynne på nytt. Historien ble helt feil og den passet ikke til karakterene. Når jeg endret plottet litt (eller mye) gikk det så fint så, og nå er jeg oppe i 26000 ord (skrev over 11000 ord i dag) og skal øyeblikk hoppe i loppekassen.

Det har med andre ord vært en produktiv dag i dag, men det har også med å gjøre at jeg skrev et helt kapittel jeg ikke klarte å slutte med før det var ferdig. Jeg skal ikke røpe hva det handler om, men du vet du er inne på rett spor når du sitter i over en time og griner mens du skriver. Fy flate, det har aldri vært så vondt å skrive. Det er sjelden jeg lever meg så inn i historien.

Nå skal jeg øyeblikkelig legge meg, litt for sent i og med at det ble temmelig lite søvn i natt, skriving i hele dag, og jobb igjen i morgen. I følge statistikken, hvis boken blir ferdig på rundt 50 000 ord, er jeg ferdig rundt 14. november. Da er det litt mer oppgaveskriving, samt roman nr. 2. Jeg er ganske ambisiøs i år ja, og jeg kan ikke engang bruke som unnskyldning at jeg ikke vet hva jeg gir meg inn på. Det vet jeg svært godt, men det er verdt det. I motsetning til i fjor gleder jeg meg til November er over og jeg skal begynne å redigere.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.