NaNoWriMo dag 4

torsdag 4. november 2010

Fy flate for noen stressende dager jeg har hatt i det siste. Utkastet til oppgaven ble sendt avgårde i forgårs (mangler et kapittel eller to på slutten, men ellers noenlunde ferdig), så i går hadde jeg oppgavefri. Jeg tror kanskje det blir oppgavefri resten av uken, det ble veeeldig mye på en gang her.

I går var det skrivetreff med noen av WriMoene her i Bergen. Det var superkoselig og veldig produktivt - jeg skrev over 7500 ord bare på noen timer, til laptop-batteriet og håndleddene mine sa takk for seg. (Jeg er ikke helt vant til å skrive på laptop lenger, og det er liksom ingen naturlig plass å hvile håndleddene mens man skriver) Ganske fornøyd! Det var veldig koselig å møte noen som er like "gale" som meg. Jeg har aldri faktisk skrevet sammen med noen før, så det var en god opplevelse.

Selvsagt måtte jeg innom Studia først også. Jeg har faktisk holdt meg unna Studia i nesten et helt år, men jeg klarte ikke å bare gå forbi. Jeg kjøpte "Ola Wikander: I døde språks selskap" og "Tore Janson: Språk og historie - en oppdagelsesreise." Begge er om språkhistorie, skrevet litt mer populærvitenskapelig enn de fleste andre språkhistoriebøkene jeg har lest. Men det liker jeg! Jeg har Tore Jansons bok om latin fra før, og var veldig begeistret. De kostet skjorta, selvfølgelig, men jeg håper de er verdt det, og gleder meg til å lese dem.

Nå skal jeg rydde leiligheten (den blir temmelig kaotisk etter uker hvor jeg så godt som bare har fokusert på oppgaven, og knapt har vært hjemme) og vaske opp, så skal jeg ut og jogge, og så skal jeg skriiiive.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.