Ferie!

søndag 19. desember 2010

Jeg holdt på å skrive et innlegg før i dag, men nå er jeg glad jeg ikke gjorde det - jeg var sur, pessimistisk, nedtrykt og irritert, pluss at det så ut til at min første feriedag skulle gå mer eller mindre i vasken. Arbeidsdagen i dag var full av små og store problemer, blant annet noen som gikk rimelig godt innpå meg, men det er ingen vits i å skrive så mye om det. Dessuten er det jobbrelatert og derfor ikke noe som bør deles på en blogg - men alt er løst nå. Jeg skal bare en kjapp tur nedom hotellet i morgen og sjekke at jeg ikke har glemt noe - det er fullt mulig at jeg har - slik at jeg vet at alt er i orden.

Dermed er det altså offisielt og uoffisielt ferie på meg, og i morgen er første hele feriedag. Det er deilig. Dagen skal brukes til å rydde, vaske opp, vaske et lass med klær og pakke til ferien. Jeg planlegger å dra ganske tidlig på tirsdag, for å slippe unna det verste julerushet, hvis jeg da kommer meg opp. Eller, det skal jeg gjøre.

Jeg skal nok få gjort litt med oppgaven i julen, men det meste av den blir nok avslapning. Det blir mye lesning - jeg fikk The Stormcaller av Tom Lloyd av Å. til bursdagen, en bok jeg gleder meg til å lese. Den virker dyster, men det kan man da like. Jeg har sett på den i bokhandelen før, uten å ta meg råd til den, så vi får se da, om den svarer til forventningene. De er ikke helt lave, nemlig... Noen som har lest den?

Ellers har jeg visst fordypt meg i PlotWriMo - det er ypperlig sånn ved siden av det andre jeg gjør, for å forbedre plottet til de historiene jeg skrev i november. Ikke er det så mye arbeid heller, hvis man gjør litt hver dag. Jeg ser lyst på det, for å si det sånn.

Nei, nå skal jeg trene, og så skal jeg sløve. Eller pakke. Eller sløve. Hmmm.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.