Fremover

fredag 14. januar 2011

Da er det fredag, og jeg sitter her foran datamaskinen som vanlig. Jeg har vært utrolig trett i det siste, så jeg tror ikke det skal bli en så veldig sen kveld på meg i dag, men kjenner jeg meg selv rett blir nok klokken både ett og to før jeg kommer meg i seng.

Det har vært en veldig fin avslutning på selve arbeidsuken. I går var jeg hos S. og jobbet med oppgaven, og fikk faktisk gjort veldig mye. I dag jobbet jeg med den i en og en halv time. Jeg merker at jeg kan mer enn jeg gjorde for bare noen uker siden; det går raskere og raskere å granske verbene, og jeg trenger ikke å slå opp absolutt alle ord. Jeg kan kjenne igjen en del ord og kasusendelser fra hukommelsen, så det er jo bra. Jeg skulle egentlig ha hatt veiledning i dag, men har utsatt det til jeg faktisk har noe jeg kan få veiledning på.

Nå har jeg tatt meg fri for helgen, og skal gjøre andre ting. Jeg skal prøve å lese ferdig The Stormcaller av Tom Lloyd som jeg fikk av Å., og plotte videre på den ene historien min. Det er mye jobb med å fikse plottet fra førsteutkastet, men det er utrolig tilfredsstillende når man ser at man begynner å få noe bra ut av det.

Ellers er dagen full av små, gode ting som gjør at jeg har det veldig bra i dag, til tross for det ufyselige været ute. Ikke for det, jeg liker regn. Jeg liker bare ikke is, siden jeg bare går og venter på at den kan smelte så jeg kan ut og jogge igjen. Apropos jogging fikk jeg treningsklærne jeg hadde bestilt i posten i går. Det var litt av en gjettelek å velge størrelse på klesplagg man vanligvis ikke går med, men tror dere ikke at alt passet perfekt? Til og med løpetightsen som jeg trodde jeg bestilte for liten, og som jeg fortsatt ikke er sikker på om jeg tør å gå med ute blant folk.

Dette er forøvrig den tredje dagen min uten snop, og det går veldig bra så langt. Det har vært veldig fristende å gå innom chipshyllen på butikken, men jeg og S. har en avtale om ikke å spise snop utenom spesielle anledninger helt frem til månedsskiftet, så da må jeg jo bare holde meg til det. Hvis jeg sprekker blir jeg nemlig litt fattigere, og S. litt rikere...

Jeg veide meg i dag tidlig, selv om det ikke er veiedag. Det var særdeles oppløftende. Jeg har gått ned ett kilo siden forrige uke og har endelig et midjemål på under 90 cm. Jeg er offisielt tynnere enn jeg har vært på ett og et halvt år, uten å ha gått sulten en eneste dag. DET er deilig det, og så er det så motiverende!

Bloggmessig må jeg se og oppdatere listen over anbefalinger snart. Jeg har snublet over en rekke interessante blogger via linker på blogger jeg allerede følger - så nå er listen min på blogger.com uuuutrolig lang. Den inneholder en del forfattere som jeg delvis er fan til, uten at jeg har lest en eneste bok de har skrevet... Men det gjør jo at jeg har mye å lese til Goodreads Reading Challenge 2011. Hvilket minner meg om at jeg må oppdatere leselisten min på Goodreads med andre bøker jeg har tenkt å lese...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.