*Squeee*

torsdag 30. juni 2011

I dag ble jeg endelig ferdig med vaktlisten for juli på jobb, noe som igjen betyr at ferien min endelig er fastsatt. Plutselig kom reisefeberen da jeg skrev dagene og feriedatoene inn i kalenderen min. Litt merkelig å fortsatt glede seg så mye til å dra på Sørlandet med foreldrene mine, men jeg trenger virkelig en avslappende ferie i år. I tillegg får jeg truffet broren min, E. og tantebarnet mitt, noe som nok gjør at jeg gleder meg litt ekstra. Det skadet heller ikke at jeg, to minutter etter at vaktlisten ble sendt ut, fikk reklame fra et hotell på Sørlandet, med tittelen "Sørlandet! Sørlandet!" Jeg savner Sørlandet. I år skal jeg ta meg en solo-tur til Kristiansand, tror jeg - rusle litt oppe i Baneheia, gå alle de stedene jeg pleide å gå da jeg bodde der, og ikke minst sitte på Fiskebrygga og spise is. Gode minner!

Men det som hovedsaklig er årsaken til den entusiastiske tittelen er det at 12 av 14 bestilte bøker ble sendt fra Book Depository i går. Jeg gleder meg noe vanvittig, og er veldig lettet over at det ser ut til at jeg får i hvert fall en del av dem før jeg drar på ferie. Håper jeg! Jeg har sjelden vært så gira på å få bøkene som nå. I kjent stil kommer vel da bøkene til å komme senere enn noensinne ;)

Egentlig tror jeg at jeg er gira på det meste nå som det snart er ferie. Under to uker igjen!

Forøvrig er det ikke så mange bokomtaler for tiden, som dere sikkert har sett - det tok lang tid å bli ferdig med Joe Abercrombie, selv om jeg endte opp med å like boken, og de to jeg holder på med nå går utrolig treigt. Den ene er superirriterende - det er tydelig at forfatteren prøver å være original, men det blir bare veldig vanskelig å tro på verdenen hans - og den andre er dønn kjedelig. Klarer jeg å lese mer enn en side i sistnevnte i løpet av en dag er det faktisk en god dag, og det sier litt.

Nei, jeg får ta og jobbe litt igjen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.