Late lesedager

onsdag 3. august 2011

De siste to dagene har jeg hatt fri. Det har vært utrolig deilig, og ikke minst uvurderlig nå som jeg leser Dresden Files. Jeg har aldri vært borti noen serie jeg har slukt på samme måte og blitt så hekta på. For å si det sånn, sent i går kveld begynte jeg på bok 10. Nå nettopp ble jeg ferdig med bok 11. Det er en god del sider i løpet av en dag!

Nå skal jeg ta lesepause i noen timer, og så skal jeg begynne på Changes. Ghost Story kom i postkassen i dag, og jeg gleder meg noe vanvittig til å ta fatt på den. Jeg er så utrolig spent på hva som kommer til å skje! Seriøst, serien har alt jeg digger med fantasy, inkludert ting jeg ikke visste jeg digget før jeg leste bøkene. Som om ikke det var bra nok i seg selv har Butcher-maratonet løst en stor gåte når det gjelder verdenen jeg skriver bøker fra (historie og utvikling (industri, teknologi etc etc) er alltid vanskelig når det er en fantasiverden - det er jo ikke særlig plausibelt at en verden bare står stille uten å utvikle seg).

Jeg er forferdelig på etterskudd med omtalene mine (fortsatt), men jeg håper at jeg ikke har glemt for mye av det jeg har lest når jeg endelig er ferdig med Dresden Files og kan skrive dem. Men heldigvis har jeg tatt innpå litt av etterskuddet på leseutfordringen min på Goodreads. Nå er jeg bare 10 bøker på etterskudd, noe jeg ikke har vært på lange tider. Jeg satser på å ta inn igjen etterskuddet i løpet av den neste måneden.

Hmmm... Jeg har egentlig ikke noe særlig vettugt å skrive om i dag ser jeg, men måtte bare få ut litt Butcher-entusiasme. Regn med at dette ikke er det siste innlegget som nevner Dresden Files før omtalene kommer!

To minutter etter at jeg opprinnelig postet dette innlegget postet en blogg jeg følger en link til en video der Patrick Rothfuss (forfatter av The Name of the Wind og The Wise Man's Fear, og en av mine yndlingsforfattere) intervjuer Jim Butcher. Måtte bare poste den også :) Blir litt fjortis av å se to forfattere jeg digger så mye i samme video!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.