It's Monday! What are you reading?

mandag 30. januar 2012

Jeg glemte visst å lage liste forrige mandag, men siden jeg ikke har fått lest noe særlig har det egentlig ikke noe å si. Det er stort sett andre ting som har stått i hodet på meg den siste tiden, mer om dette nederst :)


Bøker jeg leste forrige uke:
Adrian Tchaikovsky: The Scarab Path (ikke ferdig)

Bøker jeg anmeldte:
Ingen

Bøker jeg leser nå:
Adrian Tchaikovsky: The Scarab Path. Det er et eller annet merkelig med denne boken. Den er veldig, veldig bra, men det går veldig, veldig sakte. Jeg tror det er det at noe jeg har gått og håpet og ventet på i mesteparten av serien, fra midten av bok én faktisk, akkurat nå er i ferd med å skje. Jeg er nok litt redd for at akkurat den følelsen skal bli ødelagt når jeg leser videre, eller at resten av boken ikke lever opp til det. (Men jeg har da tjuvlest på omtaler, så jeg tviler på det er tilfelle.) Og i tillegg har jeg jo andre ting å tenke på.

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:
Adrian Tchaikovsky: The Scarab Path

Så over til det jeg nevnte på begynnelsen av innlegget. Jeg mener jeg har nevnt tidligere at jeg fant ut at instituttet mitt har utlyst tre stipendiatstillinger, og at jeg hadde tenkt å søke. Søknadsfristen er i morgen, og nå holder jeg på med siste finpussen av søknadspapirene. Det er mye - fremdriftsplan, prosjektplan, litteraturliste (nå på en og en halv side) og sammendrag av masteroppgaven, for ikke å nevne selve det uendelige søknadsskjemaet på Jobb Norge.

Nå begynner endelig ting å ta form, heldigvis. Jeg har fått tilbakemeldinger fra veileder på alle oversiktene og sammendragene, og det er langt fra så mye å rette på som jeg fryktet. Litt er det selvsagt, men ikke overveldende mye. Jeg sliter riktignok litt med å faktisk gjøre noe nå, siden jeg fikk et plutselig anfall av nerver (det gikk plutselig opp for meg at jeg faktisk søker stipendiatstilling, det er litt stort og skummelt), så jeg går litt rundt meg selv for øyeblikket.

Når jeg er ferdig skal jeg ta meg en høyst unødvendig tur på butikken, kjøpe meg noe digg og gjøre noe gøy resten av kvelden for å feire.

2 kommentarer:

Mai Lene sa...

Wow, du les mykje interessant. Eg blei så interessert i bloggen din då eg såg tittelen: bokorm med skrivekløe, minner VELDIG om meg, eg òg elsker å skrive og å lese. Må legge meg til som følgar. =)

Unknown sa...

Takk! Jeg pleier å lese etter mengdeprinsippet - leser man bare mye nok er man nødt til å finne noe interessant før eller senere. Pluss at jeg har vært veldig heldig i det siste!

Forøvrig veldig kjekt med kommentar, elsker at det kommer nye folk innom :)

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.